Nieuwe identiteit

Mensen in nood helpen is een serieuze zaak. In de meeste gevallen is de situatie nijpend: het welzijn van kwetsbare mensen en huishoudens met jonge kinderen is in gevaar. Het lijkt tegenstrijdig om een identiteit te creëren die zowel de urgentie van mensen in nood aanspreekt als een betere toekomst schetst. De identiteit moet aantrekkelijk zijn voor een breed scala aan potentiële donateurs, zowel particulieren als grote fondsen, en opvallen in een overvolle wereld van goede doelen die allemaal financiering nodig hebben.

Client FBNR

Service Branding

Datum 2024

Uitdaging

We werden gevraagd om een nieuwe identiteit te ontwikkelen voor FBNR die visueel meer aanwezig is en past bij de huidige en toekomstige behoeften.

Oplossing

We hebben een identiteit gecreëerd die opbeurend is en symbool staat voor de hoop die FBNR biedt.

Resultaat

We hebben gekozen voor een positieve boodschap en bieden de Rotterdammers een kans om deel uit te maken van een beweging die Rotterdam beter maakt voor alle Rotterdammers.

We hebben een identiteit gecreëerd die opbeurend is en symbool staat voor de hoop die FBNR biedt. We hebben gekozen voor een positieve boodschap en bieden de Rotterdammers een kans om deel uit te maken van een beweging die Rotterdam beter maakt voor alle Rotterdammers.

Groen is de kleur van Rotterdam. Rotterdam staat bekend om zijn havens en heeft een sterk maritiem karakter. Het anker wordt gezien als het symbool voor hoop en is een verwijzing naar die maritieme sfeer.

Rotterdam staat bekend om zijn gedurfde, no-nonsense houding. “Niet lullen maar poetsen” en “Sterker door strijd” zijn typische Rotterdamse uitdrukkingen. Dit is gevisualiseerd in de identiteit door het gebruik van duidelijke no-nonsense iconen, lettertypes, kleuren en vormen. De boodschap van FBNR is er een van hoop. Dit wordt weerspiegeld door heldere achtergronden en een vriendelijke groene hoofdkleur.

Om de transformatie compleet te maken, creëerden we een campagneslogan “Bijzonder Nodig” om de noodzaak van de FBNR uit te leggen en herschreven we alle teksten voor de website om de nieuwe identiteit van hoop te begeleiden.

Ben jij klaar voor de volgende stap? Wij staan klaar!